Przez dwie godziny przedstawiciele urzędów, instytucji, mieszkańców i mediów dyskutowali nad problemem bezpieczeństwa na skrzyżowaniu al. Niepodległości i Wojska Polskiego/Prymasa Józefa Glempa.

W roli moderatora dzisiejszych konsultacji wystąpił Maciej Kasperkowiak z Inowrocławskiej Inicjatywy Miejskiej. To właśnie za sprawą działań osób skupionych wokół tego stowarzyszenia, sprawa skrzyżowania stała się przedmiotem publicznej dyskusji. Spotkanie otworzył prezes KSM Jan Gapski, a następnie głos zabierali zaproszeni goście.

Przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Marcinkowski przypomniał, że od 2013 roku na ręce Starosty Inowrocławskiego zgłoszono 13 interpelacji w sprawie feralnego skrzyżowania. Wszystkie pozostały bez odzewu. Marcinkowski zadeklarował, że jest zwolennikiem modernizacji skrzyżowania, ale bez angażowania znaczących środków finansowych. O swoich działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu wspomniał też radny powiatowy Jacek Olech, zaś radna Magdalena Łośko przypomniała, że również czyniła działania w tym kierunku.

Zdaniem policji, wobec nie spełniających swojego zadania znaków “ustąp pierwszeństwa przejazdu”, być może większą dyscyplinę wśród kierowców wprowadzą 4 znaki “Stop”. Z kolei Grzegorz Piątek z Urzędu Marszałkowskiego wskazał na błędy w poziomym oznaczeniu skrzyżowania, co również może wprowadzać kierowców w błąd.

Przewodniczący Rady Osiedla Zenon Wawrzyniak wskazał kolejny słaby punkt w układzie komunikacyjnym w tej części Rąbina. Według niego kierowcy i wypadki samochodowe to jedno, a bezpieczeństwo pieszych na przejściach, to równie ważny element całego systemu. Wawrzyniak za zasadne uznaje instalację sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu.

Na spotkaniu wypracowane zostały więc 4 podstawowe możliwe warianty poprawy bezpieczeństwa – ustawienie 4 znaków stop, sygnalizacja świetlna, budowa ronda oraz właściwe i widoczne oznakowanie poziome.

Ze strony mediów padła też koncepcja realizowania regularnych i spójnych kampanii społecznych. Przypominać by one miały o podwyższonym ryzyku w rejonie skrzyżowania i informować o wprowadzaniu ewentualnych zmian w organizacji ruchu. (ki24.info)

 

Podobne Posty